close
تبلیغات در اینترنت
روش های رشد و توسعه مهارتهای زبانی و گفتاری کودکان کم شنواقسمت دوم(2)
loading...

گفتار درمانی

- همواره محیط را ساکت و آرام نگه دارید : ساکت داشتن محیط ارتباطی و آموزشی کودک کم شنوا به ویژه در مراحل اولیه یادگیری مهارت گوش دادن ، امری بسیارمهم می باشد اگر محیط شلوغ و پرسرو صدا باشدکودک کم شنوا در گوش دادن به بسیاری از صداهابا دشواری زیادی مواجه خواهد شد . البته با گذشت زمان…

اطلاعیه های سایت
بــه نام خـــدا


کلیـــنیــــک گـــفــتار درمـــانی (یــــوســـف آبـــاد)


آدرس :

یوسف آباد،خیابان فتحی شقاقی نرسیده به میدان سلماس، پلاک ۱۰۷ واحد ۷


تلفن تماس :

۵ - ۸۸۳۳۲۲۳۴
ایمیل :
speech_clinic@yahoo.com
---------------------------------------------
تــوجـــه :
---------------------------------------------
*تشکیل جلسه درمانی در منزل در صورت ضرورت امکان پذیر است.*

---------------------------------------------

تعرفه تبلیغات کلینیک گفتار درمانی (یوسف آباد)

روش های رشد و توسعه مهارتهای زبانی و گفتاری کودکان کم شنواقسمت دوم(2)

- همواره محیط را ساکت و آرام نگه دارید :

ساکت داشتن محیط ارتباطی و آموزشی کودک کم شنوا به ویژه در مراحل اولیه یادگیری مهارت گوش دادن ، امری بسیارمهم می باشد اگر محیط شلوغ و پرسرو صدا باشدکودک کم شنوا در گوش دادن به بسیاری از صداهابا دشواری زیادی مواجه خواهد شد . البته با گذشت زمان و یادگیری مهارت گوش دادن ، توانایی کودک در محیط های شلوغ نیز افزایش پیدا می کند. اما هم چنانکه گفته شد ،در آغاز درمان ، محیط باید کاملا ساکت و آرام باشد . 

- از گفتار آهنگین  آواز گونه استفاده کنید :

اگر دقت کرده باشید ، معمولا بزرگترها هنگام صحبت کردن با نوزادان از گفتار آهنگین استفاده می کنند . استفاده از این روش هنگام صحبت کردن با کودک کم شنوا بسیارمهم و ضروری است .

هنگامیکه ما از گفتار آهنگین استفاده می کنیم ، ویژگی های دیرشی، زیروبمی و شدتی ( ویژگیهای زبر زنجیره ای گفتار ) صدا دایما تغییر می کند. و این خود کمک بزرگی به درک کودک کم شنوا می کند . اغراق در بیان این ویژگی ها به رشد و توسعه مهارت درک شنوایی کودک کمک می کند . ویژگی های زبر زنجیره ای مسوْل انتقال معنا در جملات می باشند . برای مثال تعجب گوینده از یک موضوع در لحن و آهنگ گفتار او متجلی می شود نه خود کلمات .در واقع ما برای درک تعجب گوینده از موضوع یا چیزی معمولا به لحن او تکیه می کنیم تا کلمات او .جالب است بدانیم که هیچ یک از این ویژگی ها قابل دیدن نیستند بلکه همه آنها قابل شنیدن می باشند !به عبارت دیگر برای آنکه این ویژگی ها را درک کنیم ،حتما باید آنها را بشنویم، زیرا دریافت آنها از طریق بینایی ممکن نیست . شنیدن این ویژگی ها تقریبا برای همه کودکان کم شنوا ( با هر میزان از افت شنوایی حتی در حد عمیق )نیز امکان پذیر است. کودکان کم شنوا معمولا در فرکانس های پایین باقمانده شنوایی بهتری دارند و این ویژگی ها نیز همگی در فرکانسهای پایین منتقل می شوند.در این میان کودکان کم شنوایی که از مهارت گوش دادن را به تدریج و باتکرار زیاد محرکات معنا دار از فاصله نزدیک به میکروفون سمعک یاد گرفته اند، این ویژگی ها را به راحتی دریافت می کنند و به همین دلیل از کیفیت صدای بهتری نیز برخوردارند.

- سعی کنید مهارت تماس چشمی در کودک کم شنوا تثبیت شود،

مهارت تماس چشمی یکی از مهمترین مهارت های ارتباطی است که نوزاد کم شنوا باید هرچه سریعتر بدان دست یابد. این مهارت به کودک کم شنوا کمک می کند تا بتواند با شما ارتباط برقرار کند. برای آنکه کودک کم شنوا این مهارت را یاد بگیرد ، باید نزدیک او قرار بگیرید و مستقیما به چهره او نگاه کنید . در این وضعیت نوزاد می تواند به راحتی چهره شما را ببیند .

            

مولف: دکتر سعید ملایری 

(مرکز نیوشا)

 

شهریاری بازدید : 183 سه شنبه 02 دي 1393 زمان : 11:2 نظرات ()
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 277
  • کل نظرات : 43
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 305
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 30
  • بازدید امروز : 44
  • باردید دیروز : 199
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 12
  • بازدید هفته : 597
  • بازدید ماه : 2,194
  • بازدید سال : 2,918
  • بازدید کلی : 206,143