close
تبلیغات در اینترنت
درامدی بر برنامه قوانین روانی جهت درمان ناروانی های گفتاری کودکان
loading...

گفتار درمانی

 برنامه قوانین روانی در اوایل سال 1980 به منظور تجهیز آسیب شناسان گفتار و زبان به یک برنامه درمانی موثر ، کا رآمد و دارای قابلیت اجرای آسان برای کودکان دارای لکنت پیش از مدرسه و سنین آغازین مدرسه به وجود آمد . در آن هنگام، مانند هم اکنون در کشور ما ، درمانگران در کا رکردن با کودکان…

اطلاعیه های سایت
بــه نام خـــدا


کلیـــنیــــک گـــفــتار درمـــانی (یــــوســـف آبـــاد)


آدرس :

یوسف آباد،خیابان فتحی شقاقی نرسیده به میدان سلماس، پلاک ۱۰۷ واحد ۷


تلفن تماس :

۵ - ۸۸۳۳۲۲۳۴
ایمیل :
speech_clinic@yahoo.com
---------------------------------------------
تــوجـــه :
---------------------------------------------
*تشکیل جلسه درمانی در منزل در صورت ضرورت امکان پذیر است.*

---------------------------------------------

تعرفه تبلیغات کلینیک گفتار درمانی (یوسف آباد)

درامدی بر برنامه قوانین روانی جهت درمان ناروانی های گفتاری کودکان

 برنامه قوانین روانی در اوایل سال 1980 به منظور تجهیز آسیب شناسان گفتار و زبان به یک برنامه درمانی موثر ، کا رآمد و دارای قابلیت اجرای آسان برای کودکان دارای لکنت پیش از مدرسه و سنین آغازین مدرسه به وجود آمد . در آن هنگام، مانند هم اکنون در کشور ما ، درمانگران در کا رکردن با کودکان مدرسه رو با مشکلات زیادی نظیر تعداد زیاد مراجعان و تعطیلات مدرسه ، مواجه بودند که تعداد جلسات درمانی ابداع شد ، تا همان طور که از اسمش پیداست یک برنامه قانون مدار باشد. این قوانین به این منظور استفاده می شوند که کودکان از اهمیت آن ها ( مانند بعضی از قوانین زندگی شان نظیر(( با غریبه ها صحبت نکن )) و (( قبل از غذا خو.ردن دستهاتو بشوی و......) آگاه باشند و با کمک درمانگر بتوانند با (( دنبال کردن قوانین روانی )) به صورت روان صحبت کنند. این برنامه تا کنون چند مرتبه با حذف قوانین غیر ضروری ، موثر تر کردن آن و توسعه تکنیک های جدید کلینیکی ، توسط رانیان مورد بازنگری و ویرایش قرارگرفته است........

برگرفته از کتاب: برنامه قوانین روانی ویژه درمان کودکان دارای لکنت                      

ترجمه و تالیف : سید شهاب الدین حسینی نسب، عاطفه موذنی ، ابراهیم برزگر بفروئی،    میثم شفیعی  

انتشارات: اصفهان عاطفه موذنی  

   سال :1391

 اکثر اصلاحات برنامه در طول روند درمانی کودکانی که تحت درمان قرارگرفته اند ، استخراج شده است.                                                

این برنامه شامل سه قانون است : قوانین عمومی ، قوانین اولیه و قانون ثانویه

قوانین عمومی برای همه کودکان استفاده می شود و تمرکز آن روی کاهش سرعت گفتار و حذف تکرارها وکشیده گویی ها است . قوانین اولیه روی کمک به کودکان برای درک تفاوت های فیزیولوژیک بین گفتار روان و دارای لکنت تمرکز دارد . قانون ثانویه رفتار های ثانویه  را حذف می کند. یکی از نقاط قوت برنامه قوانین روانی این است که برای هر کودکی به صورت متناسب با خودش ارائه می شود . تفاوت ، تنها در سرعت اجرای برنامه است . سرعت ارئه برنامه قوانین روانی ، با توجه به عواملی نظیر توانایی کودک در درک مفاهیم خاص قوانین روانی تعیین می شود . سادگی قوانین ، مورد استقبال گسترده قرارگرفته است  والدین و درمانگران به خاطر اینکه اشخاص مورد علاقه کودک را به راحتی می توانند با استفاده از علائم دستی طراحی شده برای یادآوری استفاده از قوانین روانی به کودک در فرآیند درمان شرکت کنند ، احساس رضایت می کنندو مولفین برنامه اظهار داشته اند که در تجربه کاریشان تا به امروز ، هیچ مادر یاپدری را نداشته اند که نسبت به استفاده داوطلبانه از قوانین روانی و علائم دستی مربوط به آن در محیط خانه اظهار بی میلی کنند در واقع ، توصیه می شود که بهترین مدل برای اجرای برنامه قوانین روانی زمانی است که درمانگر ، والدین و معلمان یا مربیان همه در یک برنامه مشابه به صورت هماهنگ با هم کار کنند.خوشایندترین و غیر منتظره ترین چیزی که درمانگران در استفاده از برنامه قوانین روانی تجربه کرده اند ، نتیجه موفقیت آمیز کار با کودکان دارای آسیب شناختی بوده است . درطول سال ها کودکانی که برچسبهایی مثل ناتوانی دریادگیری ، اتیسم یا سندرم داون داشتند ، به طور موفقیت آمیزی درمان شده اند. اگر چه اصل این برنامه برای درمان لکنت کودکان پیش دبستانی و سال های اولیه دبستان طراحی شده است ، اما این برنامه می تواند برای دانش آموزان درهمه سنین استفاده شود.البته در کودکان بزرگتر ، تمرکز درمان اغلب روی جنبه فیزیولوژیکی تولید گفتار روان با استفاده از قوانین اولیه می باشد. در کودکان بزرگتر علائم دستی علاوه براینکه یک نشانه اند برای خود اصلاحی گفتار نیز به کار    می روند. آن ها همچنین از علائم دستی به عنوان یک یاد آور برای استفاده از حرکات فیزیولوژیکی دخیل در تولید گفتار که موجب روانی گفتار و احساس تفاوت بین گفتار روان و بدون لکنت می شود ، بهره می برند.

شهریاری بازدید : 280 شنبه 16 خرداد 1394 زمان : 13:34 نظرات ()
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 277
  • کل نظرات : 43
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 305
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 30
  • بازدید امروز : 45
  • باردید دیروز : 199
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 12
  • بازدید هفته : 598
  • بازدید ماه : 2,195
  • بازدید سال : 2,919
  • بازدید کلی : 206,144