close
تبلیغات در اینترنت
توصیه های برای یک فرد دارای لکنت 2
loading...

گفتار درمانی

 چارچوبها و قوانین غلط ذهنی تان را بشکنید:محدود بودن در حصار تنگ باورهای غلط , یکی از بزرگ ترین موانع خلاقیت , رشد و نو شدن است . چارچوب ها شما را از روبرو شدن با دنیای جدید , یادگیری و تجارت جدید محروم می کنند . قوانین غلطی را که در رابطه با نحوه صحبت کردن خود , موقعیت های گفتاری مختلف…

اطلاعیه های سایت
بــه نام خـــدا


کلیـــنیــــک گـــفــتار درمـــانی (یــــوســـف آبـــاد)


آدرس :

یوسف آباد،خیابان فتحی شقاقی نرسیده به میدان سلماس، پلاک ۱۰۷ واحد ۷


تلفن تماس :

۵ - ۸۸۳۳۲۲۳۴
ایمیل :
speech_clinic@yahoo.com
---------------------------------------------
تــوجـــه :
---------------------------------------------
*تشکیل جلسه درمانی در منزل در صورت ضرورت امکان پذیر است.*

---------------------------------------------

تعرفه تبلیغات کلینیک گفتار درمانی (یوسف آباد)

توصیه های برای یک فرد دارای لکنت 2

 چارچوبها و قوانین غلط ذهنی تان را بشکنید:محدود بودن در حصار تنگ باورهای غلط , یکی از بزرگ ترین موانع خلاقیت , رشد و نو شدن است . چارچوب ها شما را از روبرو شدن با دنیای جدید , یادگیری و تجارت جدید محروم می کنند . قوانین غلطی را که در رابطه با نحوه صحبت کردن خود , موقعیت های گفتاری مختلف , حروف الفبا , خود باوری و اعتماد به نفس , توانایی های خود و .....دارید را به دست فراموشی بسپارید تا , با رها شدن از آنها بتوانید رشد کنید وتغییر کنید . به این منظور هر گاه این افکار در ذهنت پدیدار شد , آنها را دشمن خود بدان وفکر کردن به آنها را ادامه نده. سعی کن به باور هایی درست بلعکس آن بیاندیشی و دلایل آن را هم بیابی !

حامی یکدیگر باشید: فلسفه تشکیل گروهای حمایتی و انجمن های مردمی , نهادی که روز به روز هم رشد چشمگیری می کنند , در همین حقیقت نهفته است. گروه های حمایتی ام اس ,دیابتی ها , انجمن حمایت از بیماریهای  خاص و غیره به این دلیل شکل می گیرند که افراد درگیر با یک بیماری , یک مسئله و کسانی که وجه مشترکی با هم دارند , بهتر و بیشتر از دیگران می توانند احساسات یکدیگر را درک کنند و به یکدیگر کمک کنند........

برگرفته از کتاب اگر پدرها و مادرها می دانستند در مسیر درمان لکنت

تالیف: پریسان اخوان حریری

 این حامی بودن را می تونید از طرقی مثل صحبت در مورد تجربیات شخصی خود , ارائه باز خوردهای مثبت فعال , تشویق ها و تایید های کلامی و غیر کلامی , توجه برنحوه گفتار یکدیگر , توجه به پیشرفت ها و صحبت در باره آن , پیگیری موارد خاص و یا حتی ارسال یک پیامک به یکدیگر نشان دهید .

خودتان را بشناسید: باید به این حقیقت واقف باشید که شما انسانی هستید با همه ویژگی ها  و    توانایی هایتان . لکنت نباید مانع از آن شود که به خودتان ببالید , زیرا عاملی نیست که به واسطه آن خودتان را از حقوق طبیعی تان محروم کنیدو یا در رابطه تان با دیگران به آنها امتیاز بدهید. لکنت فقط نوع خاصی از صحبت کردن است که قابل اصلاح هم هست , پس به واسطه آن خود را از زندگی کردن و زنده بودن محروم نکنید.

ساماندهی افکار از اهمیت ویژه ایی برخوردار است: یکی از دلایل وقوع لکنت , افکار غلط است و اصلاح آنها کمک شایان توجهی به کم شدن علایم لکنت می کند .

اصلاح انواع خطاهای شناختی در این حیطه قرار دارد . از جدی ترین آنها می توان به ذهن خوانی ,پیش بینی , تعمیم دادن و.... اشاره کرد که با اصلاح وتغییر آنها , نیمی از مسیر درمان طی       می شود . نکته مهم در درمان خطاهای شناختی این است که , بدانید شما مهمتراز آن هستید که به دلیل لکنت از زندگی تان لذت نبرید .

شدت لکنتتان را ارزیابی کنید: یکی از مراحل درمان ارزیابی نوع و شدت لکنت است . رویا رویی با واقعیت ها باعث می شود به شناخت بهتری برسید وراههای کمک کردن به خود راتشخیص دهید . حتی اگر شدت لکنتان زیاد است , بدانید که هر قفلی کلید مخصوص به خودرا دارد.

درمانگر خودتان باشید . این موضوع به آن معنا نیست که نیازی به مراجعه به آسیب شناس گفتار و زبان ندارید , بلکه به معنای به کار بردن توصیه های او در همه موقعیت ها و شرایط است . درمانگر درهمه ساعات شبانه روز با شما نیست که مرتبا تذکر بدهد. پس با جمع کردن حواس , مراقب اجرای روش های آموخته شده باشید.

ذهن خوانی نکنید.:متکی بودن به حس ششم و تعبییر و تفسیر گفته های دیگران , نگاه ها و رفتار آنها , به گونه ایی که خواسته و میل خود فرد است ! ( که این تفسیرها در رابطه با لکنت اغلب مخرب و ویرانگر است ) باعث مطابق نبودن تصویر ذهنی فرد از خودش با واقعیت می شود . ذهن خوانی منفی به یکباره اعتماد به نفس شما را پایین می آورد , و خودتان را درموقعیت شکست و ناکامی قرار می دهید و باعث وقوع لکنت می شود . پس بهتر است , آن را ترک کنید . این افکار مانند یک عامل فلج کننده , ذهنتان را بطور کامل اشغال می کنند , و از آنجایی که یکی از      ویژگی های ذهن آن است که , به هرشکلی که به ذهن دستور داده شود , عمل می کند و فقط عمل می کندو توانایی تشخیص خوب از بد را ندارد و عین دستورات را اجر ا می کند ! پس عجیب و غیر عادی نیست که در چنین شرایطی , لکنت اتفاق بیفتد. زیرا ذهن شما دستور وقوع آن را دریافت کرده است

رمز گشایی کنید: خداوند از طریق نشانه ها با ما سخن می گوید. کوچکترین اتفاقی که در طبیعت و در زندگی رخ می دهدرا می تونید به طریقی عارفانه ببینید و تفسیر کنید و بدین ترتیب ارتباطی قوی با خالق کائنات برقرار کنیدو این موضوع چیزی است که به آرامش و بهداشت روانی شما کمک   می کند.

زبان بدن را به کار بگیرید: می دانیم که در صد ناچیزی از انتقال اطلاعات از طریق کلام و گفتگو رخ می دهد . 37درصد و بیشترین سهم در این میان متعلق به زبان بدن است . حالت چهره , ژست دست ها , فرم و وضعیت بدن مثل حالت نشستن و..... هر کدام پیام خاصی را منتقل می کند. متاسفانه شما , تمام این سهم را به گفتار می دهید و سهم زبان بدن را حذف می کنید

این موضوع باعث می شود فشار زیادی را متحمل شوید. در صورتی که اگر بیاموزید سهم هر عامل را به خوش اختصاص بدهید, از فشاری که بر دستگاه گفتاری تان وارد می شود کاسته شده و امکان صحبت راحت تر فراهم می شود.

ژرف اندیش باشید: فراموش نکنید. گاهی ظاهر و باطن اتفاقات با یکدیگر متفاوت است . ممکن است حادثه ایی ظاهرا بد باشد , اما خیر و صلاح شما در آن نهفته باشدو بلعکس . این که فردی دارای لکنت باشد , به معنای آن نیست که آدم بدی است, همه مصیبت های دنیا برسر او فرود آمده است یا .... احتمالا لکنت عاملی است , که باعث رشد و تعالی فرد می شود , باعث خود شناسی , پیشرفت , و اصلاح رفتارهای غلطی که بی شک همه مردم با آنها در گیر و مواجهه هستند , اما ممکن است خودشان ندانند!!!

صداقت در گفتار یکی از عوامل ارتباط موثر است: صادق بودن با افراد جدید , دوستان , آشنایان و.... اصل مهمی است . بهتر است موضوع لکنت داشتن خود را با آنها در میان بگذارید. از این طریق اعتماد آنها جلب می شود , و متوجه می شوندکه شما آنقدر قوی و خود ساخته اید که , نه تنها سعی در مخفی کردن آن ندارید , بلکه در مورد آن صحبت هم می کنید و متوجه می شوند که لکنت فقط یک تفاوت است , مثل همه تفاوت های شخصی که بین افراد وجود دارد .

ضمانت گفتار روان در عمل کردن به آموخته هاست , نه درمانگر , عوامل محیطی یا .....  البته   نمی توان تاثیر این عوامل را بطور کلی نادیده گرفت و آنها را انکار کرد. ولی اگر چیزی را آموختید و از آن استفاده نکردید, مثل آن است که , عملا آن موضوع را نیاموخته اید و این یادگیری ارزشی ندارد . پس آموخته هایتان را به بوته آزمایش و عمل بگذارید .

شهریاری بازدید : 89 پنجشنبه 05 آذر 1394 زمان : 17:33 نظرات ()
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 277
  • کل نظرات : 43
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 305
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 30
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 199
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 12
  • بازدید هفته : 569
  • بازدید ماه : 2,166
  • بازدید سال : 2,890
  • بازدید کلی : 206,115