close
تبلیغات در اینترنت
بررسی اثربخشی مداخله تکرار ناکلمه بر سرعت خواندن کودکان نارساخوان پایه سوم ابتدایی
loading...

گفتار درمانی

اهداف و زمینه: يكي از اين متغیرهای موثردر خواندن، قابلیت حافظه ی فعال واجي است كه به توانايي دانش آموزان در پردازش زبان با استفاده از حافظه برمي گردد مطالعات مختلف حاكي از وجود تفاوت در قسمت های مختلف عملكرد حافظه فعال در كودكان نارساخوان و همتايان طبیعي آنهاست .افرادی كه توانايي…

اطلاعیه های سایت
بــه نام خـــدا


کلیـــنیــــک گـــفــتار درمـــانی (یــــوســـف آبـــاد)


آدرس :

یوسف آباد،خیابان فتحی شقاقی نرسیده به میدان سلماس، پلاک ۱۰۷ واحد ۷


تلفن تماس :

۵ - ۸۸۳۳۲۲۳۴
ایمیل :
speech_clinic@yahoo.com
---------------------------------------------
تــوجـــه :
---------------------------------------------
*تشکیل جلسه درمانی در منزل در صورت ضرورت امکان پذیر است.*

---------------------------------------------

تعرفه تبلیغات کلینیک گفتار درمانی (یوسف آباد)

بررسی اثربخشی مداخله تکرار ناکلمه بر سرعت خواندن کودکان نارساخوان پایه سوم ابتدایی

اهداف و زمینه: يكي از اين متغیرهای موثردر خواندن، قابلیت حافظه ی فعال واجي است كه به توانايي دانش آموزان در پردازش زبان با استفاده از حافظه برمي گردد مطالعات مختلف حاكي از وجود تفاوت در قسمت های مختلف عملكرد حافظه فعال در كودكان نارساخوان و همتايان طبیعي آنهاست .افرادی كه توانايي تكرار ناكلمه ضعیفي دارند، با يادگیری شكل واجي زبان مشكل دارند. با توجه به اهمیت حافظه فعال واجي در سرعت خواندن و نبود مطالعه ای كه اثربخشي مداخله را در اين گروه كودكان در زمینه حافظه فعال واجي نشان داده باشد.
پژوهش حاضر به منظور تعیین اثربخشي مداخله تكرار ناكلمه بر سرعت خواندن كودكان نارساخوان پايه سوم ابتدايي شهر اصفهان، انجام شد......

 

برگرفته از:پانزدهمین همایش گفتاردرمانی ایران _ اردیبهشت1396

نویسندگان: سمیرا توکل 1، یلدا کاظمی 2، لیلا قسیسین 2
.1 كارشناس ارشد گفتاردرماني، دانشكده توانبخشي، دانشگاه علوم پزشكي اصفهان، اصفهان، ايران
.2 مركز تحقیقات اخت ت ارتبااي، دانشگاه علوم پزشكي اصفهان، اصفهان، ايران

روش بررسی: پژوهش حاضر از نوع مداخله ومطالعه تک موردی با طرح خط پايه چندگانه با شركت كنندگان است كه بر روی 5 كودک نارساخوان شهر اصفهان انجام شد. نمونه ها از مراكز گفتاردرماني و ناتواني يادگیری بر اساس معیارهای ورود و خروج انتخاب شدند. نمونه ها پس از موقعیت خط پايه ،به صورت پلكاني به مطالعه وارد شدند و طي 18 جلسه مداخله جعبه آموزشي ناكلمه را به صورت انفرادی دريافت كردند و پس از دو هفته تحت آزمون پیگیری قرار گرفتند.ابزار پژوهش حاضر، متن های موجود درآزمون خواندن و نارساخواني "نما " (نوری و مرادی،1387  بود.)
یافته ها: يافته ها ی اين پژوهش بر اساس تحلیل ديداری و شاخص های آمار توصیفي مورد تجزيه تحلیل قرار گرفت.يافته ها نشان داد مداخله مورد نظر در خصوص دو آزمودني اثربخش بوده است(PND=100%)و برای دوآزمودني ديگر موثر نبوده است (PND=0%) .

بحث و نتیجه گیری:اين مطالعه به عنوان يک مطالعه مقدماتي در بررسي اثربخشي مداخله تكرار ناكلمه بر سرعت خواندن بود كه در دو كودک مبتلا به نارساخواني رشدی باعث افزايش سرعت خواندن شد و در دوكودک ديگر مورد بررسي به علت متفاوت بودن ماهیت نارساخواني كه از نوع زبانشناختي بود، تاثیری بر افزايش سرعت خواندن نداشت.

شهریاری بازدید : 22 دوشنبه 29 خرداد 1396 زمان : 11:53 نظرات ()
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 277
  • کل نظرات : 43
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 305
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 30
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 199
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 12
  • بازدید هفته : 566
  • بازدید ماه : 2,163
  • بازدید سال : 2,887
  • بازدید کلی : 206,112