close
تبلیغات در اینترنت
تدوین برنامه تربیت شنوایی دایکوتیك با همهمه چند گوینده و تأثیر آن بر توانایی بازشناسی گفتار در حضو
loading...

گفتار درمانی

زمینه و اهداف: اختلالات پردازش شنوايي در كودكان با مشكلات ارتباطي و تحصیلي همراه است نقص شنوايي دايكوتیک يكي از علائم شايع در كودكان دچار اختلالات يادگیری به شمار مي رود. مطالعه حاضر با هدف تدوين يک برنامه تربیت شنوايي دايكوتیک انجام شد تا بتواند ضمن رفع يا كاهش نقص شنوايي دايكوتیک، توانايي كودک در بازشناسي گفتار در حضور نويز را افزايش دهد. روش کار: آزمون های اعداد دايكوتیک تصادفي، كلمات و جملات رقابتي اطفال روی 47كودک6-12 ساله بهنجار که مشکل تحصیلي نداشتند انجام شد. 52 كودک دارای اختلالات يادگیری…

اطلاعیه های سایت
بــه نام خـــدا


کلیـــنیــــک گـــفــتار درمـــانی (یــــوســـف آبـــاد)


آدرس :

یوسف آباد،خیابان فتحی شقاقی نرسیده به میدان سلماس، پلاک ۱۰۷ واحد ۷


تلفن تماس :

۵ - ۸۸۳۳۲۲۳۴
ایمیل :
speech_clinic@yahoo.com
---------------------------------------------
تــوجـــه :
---------------------------------------------
*تشکیل جلسه درمانی در منزل در صورت ضرورت امکان پذیر است.*

---------------------------------------------

تعرفه تبلیغات کلینیک گفتار درمانی (یوسف آباد)

تدوین برنامه تربیت شنوایی دایکوتیك با همهمه چند گوینده و تأثیر آن بر توانایی بازشناسی گفتار در حضو

زمینه و اهداف: اختلالات پردازش شنوايي در كودكان با مشكلات ارتباطي و تحصیلي همراه است نقص شنوايي دايكوتیک يكي از علائم شايع در كودكان دچار اختلالات يادگیری به شمار مي رود. مطالعه حاضر با هدف تدوين يک برنامه تربیت شنوايي دايكوتیک انجام شد تا بتواند ضمن رفع يا كاهش نقص شنوايي دايكوتیک، توانايي كودک در بازشناسي گفتار در حضور نويز را افزايش دهد.

روش کار: آزمون های اعداد دايكوتیک تصادفي، كلمات و جملات رقابتي اطفال روی 47كودک6
-12 ساله بهنجار که مشکل تحصیلي نداشتند انجام شد. 52 كودک دارای اختلالات يادگیری ازنظر شنوايي دايكوتیک بررسي شدند و كودكاني كه در هريک از آزمون های كلمات و جملات رقابتي اطفال امتیاز نابهنجار در يک يا هر دو گوش خود داشتند در مطالعه وارد شدند. در نهايت 38كودک كه ازنظر سطح شنوايي محیطي بهنجار بودند، شرايط ورود به مطالعه را پیدا كردند.

كودكان دارای اختلالات يادگیری در سه گروه دسته بندی شدند. همتايي گروه ها ازنظر میانگین سني و فراواني نقص شنوايي يكطرفه و دو طرفه صورت گرفت. تمرينات تربیت شنوايي دايكوتیک طي 10هفته، هر هفته سه جلسه در منزل و كلینیک انجام شد. گروه شاهد هیچ گونه مداخله ای دريافت نكردند. گروه اول در جلسات تربیت شنوايي دايكوتیک بدون وجود نويز همهمه شركت كردند. گروه دوم تمرينات تربیت شنوايي دايكوتیک را در حضور نويز همهمه انجام دادند. آزمون های اعداد دايكوتیک تصادفي، كلمات و جملات رقابتي اطفال و آزمون های بازشناسي شنوايي اعداد و كلمات فارسي در حضور قبل و بعد از پايان مداخله انجام شد. تأثیر تمرينات تربیت شنوايي دايكوتیک با مقايسه نتايج آزمون ها قبل و بعد از مداخله و همچنین بین گروه های سه گانه مقايسه شد.
بحث و نتیجه گیری: به نظر مي رسد افزودن نويز همهمه به تمرينات تربیت شنوايي دايكوتیک، ضمن بهبود امتیاز گوش ضعیف در شنوايي دايكوتیک، مي تواند بهبود بازشناسي گفتار در حضور نويز در كودكان دارای اختلالات يادگیری را بدنبال داشته باشد. نتايج مطالعه حاضر توصیه مي كند پیش از اجرای هر گونه مداخله در مورد بازشناسي گفتار در حضور نويز كودكان دارای اختلالات يادگیری، ابتدا بوسیله تربیت شنوايي دايكوتیک، امتیاز گوش ضعیف كودک بهبود يابد.

شهریاری بازدید : 35 چهارشنبه 29 شهريور 1396 زمان : 11:8 نظرات ()
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 289
  • کل نظرات : 43
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 305
  • آی پی امروز : 30
  • آی پی دیروز : 50
  • بازدید امروز : 190
  • باردید دیروز : 133
  • گوگل امروز : 6
  • گوگل دیروز : 24
  • بازدید هفته : 190
  • بازدید ماه : 2,199
  • بازدید سال : 15,413
  • بازدید کلی : 218,638