close
تبلیغات در اینترنت
طراحی آزمایه حافظه فعال شنیداري و بررسی روایی و پایایی آن
loading...

گفتار درمانی

زمینه و اهدف: با توجه به نقش حافظه فعال شنیداری در اكتساب زبان كودكان و ارتباط آن با رشد جوانب مهم زبان مانند اكتساب واژگان و همین طور توانايي اين سیستم در ذخیره سازی اطلاعات و دستكاری آنها را در يک دامنه ی زماني كوتاه مدت در اين پژوهش بر آن شديم تا با استفاده از ناكلمه كه منعكس…

اطلاعیه های سایت
بــه نام خـــدا


کلیـــنیــــک گـــفــتار درمـــانی (یــــوســـف آبـــاد)


آدرس :

یوسف آباد،خیابان فتحی شقاقی نرسیده به میدان سلماس، پلاک ۱۰۷ واحد ۷


تلفن تماس :

۵ - ۸۸۳۳۲۲۳۴
ایمیل :
speech_clinic@yahoo.com
---------------------------------------------
تــوجـــه :
---------------------------------------------
*تشکیل جلسه درمانی در منزل در صورت ضرورت امکان پذیر است.*

---------------------------------------------

تعرفه تبلیغات کلینیک گفتار درمانی (یوسف آباد)

طراحی آزمایه حافظه فعال شنیداري و بررسی روایی و پایایی آن

زمینه و اهدف: با توجه به نقش حافظه فعال شنیداری در اكتساب زبان كودكان و ارتباط آن با رشد جوانب مهم زبان مانند اكتساب واژگان و همین طور توانايي اين سیستم در ذخیره سازی اطلاعات و دستكاری آنها را در يک دامنه ی زماني كوتاه مدت در اين پژوهش بر آن شديم تا با استفاده از ناكلمه كه منعكس كننده ی عملكرد واقعي حافظه ی فعال شنیداری است ابزاری مناسب برای بررسي عملكرد حافظه فعال شنیداری تهیه كرده تا با كمک آن علاوه برتعیین دقیق ظرفیت اين حافظه ، بتوان قابلیت دستكاری اطلاعات توسط اين سیستم را نیز بررسي كرد.
روش ها:اين مطالعه مقطعي و از نوع ابزارسازی بود. ابتدا كلمات و ناكلمات تعیین گرديد پس از طراحي آزمايش پرسش نامه ی روايي محتوايي شامل 16 كلمه در بخش كلمه و 16 ناكلمه در بخش ناكلمه جهت محاسبه ی روايي محتوايي در اختیار صاحب نظران موضوعي قرار گرفت. جامعه آماری اين پژوهش، كودكان فارسي زبان 9 الي 14 ساله ی فارسي زبان شهر تهران بودند كه به روش نمونه گیری چند مرحله ای 96 نفر از كودكان 9 الي 14 ساله ی فارسي زباني مدارس ابتدايي (پايه های سوم تا ششم) و راهنمايي (هفتم و هشتم) شهر تهران انتخاب شدند. آزمايه طی دو مرحله (مرحله اول اجرای آزمايشي و مرحله دوم اجرای نهايي و تعیین پايايي آزمايش) اجرا گرديد.
یافته ها:نتايج نشان مي دهد كلمات و ناكلمات دارای روايي محتوايي مي باشند. میانگین امتیاز آزمودني ها در بخش كلمه 8/49، نا کلمه 7/76 و میانگین مجموع امتیاز ها 16/25 به دست آمد. بین اجراهای متوالی نیز ضریب همبستگی 1/00 در سطح معناداری (0/001>p
وجود دارد.

بحث و نتیجه گیری: اين يافته ها نشان مي دهد آزمايه حافظه شنیداری بدست آمده برای آزمودنی های اين مطالعه ازروايي و پايايي مناسبي برخوردار است.

 

برگرفته از:پانزدهمین همایش گفتاردرمانی ایران _ اردیبهشت1396

تهیه کنندگان: پریا پرهیزکار شهري ، مرتضی فرازي ، اکبر بیگلریان ، فاطمه رفیعی ، نگار سلیمانی

شهریاری بازدید : 19 سه شنبه 29 خرداد 1397 زمان : 11:13 نظرات ()
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 281
  • کل نظرات : 43
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 305
  • آی پی امروز : 34
  • آی پی دیروز : 42
  • بازدید امروز : 225
  • باردید دیروز : 76
  • گوگل امروز : 8
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 1,084
  • بازدید ماه : 3,009
  • بازدید سال : 7,758
  • بازدید کلی : 210,983