loading...

گفتار درمانی

هدف: مهارت داستان گويي كودكان به عنوان يک پايه مهم و پیشبیني كننده اكتساب مهار تهای خواندن، نوشتن، تحصیلي و اجتماعي است. ارزيابي داستانگويي رويكردی غني برای توصیف رشد زبان در محیط های اولیه كودكي ميبا

اطلاعیه های سایت
بــه نام خـــدا


کلیـــنیــــک گـــفــتار درمـــانی (یــــوســـف آبـــاد)


آدرس :

یوسف آباد،خیابان فتحی شقاقی نرسیده به میدان سلماس، پلاک ۱۰۷ واحد ۷


تلفن تماس :

۵ - ۸۸۳۳۲۲۳۴
ایمیل :
speech_clinic@yahoo.com
---------------------------------------------
تــوجـــه :
---------------------------------------------
*تشکیل جلسه درمانی در منزل در صورت ضرورت امکان پذیر است.*

---------------------------------------------

تعرفه تبلیغات کلینیک گفتار درمانی (یوسف آباد)

هدف: مهارت داستان گويي كودكان به عنوان يک پايه مهم و پیشبیني كننده اكتساب مهار تهای خواندن، نوشتن، تحصیلي و اجتماعي است. ارزيابي داستانگويي رويكردی غني برای توصیف رشد زبان در محیط های اولیه كودكي ميباشد . اين پژوهش با هدف توصیف برخي از ساختارهای زباني در كودكان 5 - 4 ساله سالم و دچار تاخیر رشد گفتار و زبان (کاشت حلزون شده و عقب - مانده ذهنی) انجام شد.

روش بررسی: پژوهش مقطعي و توصیفي- تحلیلي حاضر بر روی 26 كودک طبیعي و 30 كودک دچار تاخیر رشد گفتار و زبان  كودک كاشت حلزون شده و 15 كودک عقب مانده ذهني) با روش نمونه گیری در دسترس صورت پذيرفت. داده های گفتار توصیفي با روش توصیف تصوير تهیه شد. سپس نتايج محاسبه در برگه ثبت نتیجه آورده ميشود . داده های به دست آمده با استفاده از آزمونهای پارامتريک يومن ويتني و نان پارامتريک تي مستقل مورد تحلیل قرار گرفتند.

 

 

نویسندگان: سکینه رحیمی مهر  ، لعیا غلامی تهرانی، الهام اصل شیرین

برگرفته از:پانزدهمین همایش گفتاردرمانی ایران _ اردیبهشت1396

 

یافته ها: : يافته ها نشان داد كه میانگین تعداد غنای واژگاني در كودكان طبیعي، كودكان كاشت حلزون شده و عقبمانده ذهني به ترتیب 0/75 ، 0/58 و 0/38 ميباشد و اين تفاوت معنيدار است (p<0/05 ). بین سه گروه از كودكان در میانگین جملات مركب تفاوت معنيدار وجود داشت (p<0/05 ). در متغیر تعداد كل جملات بین كودكان طبیعي و عقبمانده ذهني(p=0/037 ) نسبت به كودكان طبیعي و كاشت شده (p=0/222 ) تفاوت معنيدار وجود داشت. بین میانگین تعداد كل كلمات كودكان طبیعي و عقبمانده ذهني تفاوت معنيدار وجود داشت (P=0/014 ).
نتیجه گیری: نتايج حاصل از مطالعه ما نشان ميدهد كه در متغیر جملات مركب بین هر سه گروه كودكان تفاوت معنيدار وجود داشت كه با داده های مطالعات گذشته در مورد اين جملات در سنین مختلف مطابقت دارد. اما در متغیر تعداد كل كلمات فقط بین دو گروه از كودكان طبیعي و عقبمانده ذهني تفاوت معنيدار وجود داشت.

شهریاری بازدید : 129 پنجشنبه 03 آبان 1397 زمان : 12:05 نظرات (0)
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 308
  • کل نظرات : 43
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 326
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 108
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 187
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 13
  • بازدید هفته : 23
  • بازدید ماه : 3,616
  • بازدید سال : 22,384
  • بازدید کلی : 477,798